perjantai 2. maaliskuuta 2018

Tarina Milosta

Moi!

En ole oikeastaan varma olenko meidän uudesta kissasta edes maininnut täällä blogin puolella, mutta tästä mun on postaus pitänyt tehdä jo aikoja sitten.

Meille tosiaan kotiutui 9.1. kissa nimeltä Milo. Se on leikattu poikakissa, ja täyttää tässä kuussa jo 10kk! Haluankin kertoa tästä sellaisen tarinan, joka tapahtui Milon kohdalla, ja ainakin minusta se on jotenkin jännä!


Kaikkihan nyt alkoi siitä, että mun iskä alkoi höpöttämään jotakin uudesta kissasta. Alussahan mä en ottanut sitä ollenkaan tosissaan, koska ei siinä varmaan mun isäkään ollut tosissaan, mutta pian kuitenkin aloin miettimään, että se olisikin ihan kiva juttu, jos meillä taas olisi kissa meidän perheessä.

En siinä vaiheessa kuitenkaan alkanut metsästämään mistään myytäviä kissoja, pidin vain mielessä sitä ajatusta uudesta lemmikistä. Tässä vaiheessa alkaa se jännittävin osuus, ainakin mun mielestä, sillä näin yhtenä yönä sellaisen unen, jossa mulla oli sylissä musta kissa. Istuin autossa sen kanssa, ja jotenkin siinä kävi niin, että äiti tuli meidän autoon, ja se kissa karkasi pihalle. Aloin tietenkin itkemään, koska se oli mun rakas kissa ja nyt se olisi kadonnut lopullisesti. Kuitenkin se palasi, ihan sillä hetkellä se palasi autoon ilman, että kukaan edes kutsui sitä.


Seuraavana päivänä tietysti heti herättyäni kerroin tän unen mun äidille, mutta myöhemmin illalla halusin ihan huvin vuoksi mennä katsomaan myytäviä kissoja. Ensimmäisenä mun silmään osui Milon myynti-ilmotus. Olin asiasta heti innoissaan, ja oikeastaan aika varma siitä, että tämä on meidän seuraava kissa. Eniten mulle antoi varmuutta siitä oli mun viimeyön uni, jossa oli musta kissa ja Milo on musta kissa. Menin kertomaan tästä kissasta mun vanhemmille, ja näytin kuvaa. He näyttivät heti kiinnostuneilta ja vaikutti siltä, mutta he kuitenkin miettivät sitä aika tarkasti, niinkun jokaisen meidän lemmikin kohdalla. Tottakai pitää miettiä, ennenkun menee sanomaan, että "joo, tuo tulee meille!". Sain jotenkin suostuteltua molemmat vanhemmistani siihen ajatukseen ja sain luvan lähettää sähköpostia kissan omistajalle, mutta kuitenkin sen jälkeen tuli vastaan seinä. Ajattelin jo, että okei tuo ei olekaan tulossa meille ja aloin miettimään mun unta, että miksi se antoi mun uskoa, että saisin kissan. Se seinä oli se, että Miloa oltiin sinä viikonloppuna tulossa katsomaan. Sama kävi meidän ensimmäisen kanin kanssa. Me oltiin jonossa, joku olisi voinut ostaa sen, mutta loppujen lopuksi me päädyimmekin Minean omistajiksi, ja niin kävi myös Milon kanssa.


Mä olen sellainen ihminen, joka uskoo aika paljon siihen mitä mä mun unissa näen. Uskon asioiden unissa liittyvän aina johonkin, ja haluankin aina tietää mitä mikäkin mun unissa tarkoittaa. Oon googletellut tyyliin "kissa unessa" hakusanoilla asioita, ja yleensä niihin on aina löytynyt selityksiä mitä mikäkin tarkoittaa. Olen myös huomannut, että näen enneunia, mutta yleensä sillon muistan sillä tapahtumahetkellä sen, että olen jonkun kohdan nähnyt unessa. Halusin tällä siis sanoa sen, että yritin päässäni miettiä mitä mun mustasta kissasta uneksiminen tarkoitti. En tälläkertaa googlannut, että mitä se kissa siinä tarkoittaisi, vaan ihan niin mitä siinä unessa näin. Se pystyi nimittäin tosi paljon liittymään mun seuraavaan päivään ja haluan sen selittää tässä. Unessa mulla oli ihan alussa se kissa siinä sylissä ja olin onnellinen siitä. Tosielämässä seuraavana päivänä ehdin iloita siitä, että saisin kissan. Unessa seuraavaksi tuli mutkia matkaan, kun kissa katosi, kun taas oikeassa elämässä joku olikin mennyt katsomaan Miloa, ja olin aika varma, että me emme olisikaan Milon seuraavia omistajia. Unen lopussa kuitenkin se kissa palasi ja arkielämässä Milosta tulikin meidän kissa.



On ihanaa omistaa taas kissa, eihän mulla sellaista ole ollut kohta kahteen vuoteen!

Onko teille sattunut mitään tällaista, jossa uni kertoisikin jotenkin sun tulevaisuuden tai seuraavan päivän? 

2 kommenttia:

  1. Melkein itku pääsi, kun katsoin kuvia. Oma kissani lopetettiin 21.4.2017 16 vuoden ikäisenä ja nämä valokuvat ovat kuin identtiset meidän ihanasta kissasta. <3 Onnea yhteiselle kissataipaleelle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei, otan osaa suuresti. Tiedän miltä tuntuu, kun oma kissa kuolee, ja se ei ole todellakaan yhtään kivaa. :( Voisihan nämä kissat olla vaikka jotakin kaukaista sukuakin, mutta onhan mustia kissoja muutenkin paljon maailmassa. Kiitos paljon <3

      Poista

Kaikenlaiset kommentit on tervetuleita! Otan vastaan myös rakentavaa palautetta! :3