perjantai 6. huhtikuuta 2018

OSAANKO PUHUA JAPANIA?

Moro!

Joskus ihan mun blogiaikojen alussa tein sellaisen postauksen, jossa kerroin yhdestä Japanilaisesta tyylistä. Taisin oikeastaan kahdestakin, nimittäin fairykei- ja pastelgoth -tyylistä.

Joskus 2016 aloin opettelmaan Japania, eli oikeastaan tänä vuonna tulee 2 vuotta siitä, kun aloin opettelemaan sitä kyseistä kieltä, mutta en oikeastaan edelleenkään osaa sitä puhua, ainakaan niin, että jos nyt joutusin juttelemaan jonkun Japanilaisen kanssa, että osaisin oikeasti kommunikoida sen kanssa muutakin kun "moi, olen Jaana" -tyylillä.



Vastaus kuitenkin tuohon postauksen otsikkoon on se, että kyllä osaan puhua sitä, mutta en kuitenkaan niin hyvin, että voisin kommunikoida jonkun kanssa sillä kielellä.



En oikeastaan edes tiedä, että mikä alunperin sai mut kiinnostumaan Japanista, sen kulttuurista ja eniten sen kielestä. Ehkä se, että löysin ihmisen joka tuntee tyypin joka tekee bändinsä kanssa jrockin tyylistä musiikkia. Yleensä, jos YouTubeenkin menee johonkin musiikkivideoon, niin siitä lähtee sitten uusia artisteja/bändejä, jotka suurella todennäköisyydellä tekee samantyylistä musiikkia. Uskon, että mulla kävi niin ja löysin jrock bändejä vaan enemmän ja enemmän. Muistan vaan sen, että löysin yhden artistin biisin (joka laulaa japaniksi ja englanniksi), ja kuuntelin sitä biisiä tarkemmin ja etsin Youtubesta lyrics-version siitä, ja aloin vaan harjottelemaan niitä sanoja (lausumista ennimmäkseen) ja pian vedinkin sen biisin mukana kaiken japaniksi ilman mitään ongelmia!

Hehe, vielä joskus mun juuri oli noinkin vaalea! :D
Japanin kieli on mun mielestä tosi ihanan kuuloista, ja muutenkin. Haluaisin oppia puhumaan sitä yhtä hyvin, kun nyt puhun suomea.


Tykkäsittekö muuten mun tiistain YouTube-videosta? Haluaisitteko lisää videoita YouTuben puolelle?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikenlaiset kommentit on tervetuleita! Otan vastaan myös rakentavaa palautetta! :3