tiistai 13. helmikuuta 2018

Kiva viikonloppu

Moi!

Jälleen kerran tulin tänne kertomaan mun viikonlopun tapahtumista! Mulla on aika monta postausta jo, jotka kertovat jostakin viikonlopusta, mutta eiköhän se ole niin, että viikonloppu on ainakin kaikilla aikasin heräävillä se paras kohta tai aika.

Tosiaan, kaikki postauksen kuvat on ties kuinka vanhoja. Viimevuodelta joskus, mutta haluan ne kumminkin julkaista tänne!




Olin tosiaan viime viikon lauantaina Kiian kanssa suorittamassa diakoniatehtävää vanhainkodissa. En tiedä olenko ainoa nuorista, mutta oikeasti rakastan olla tuollaisten vanhusten kanssa tekemisissä ja pitää heille seuraa. Ehkä se johtuu siitä, etten enää omista omia isovanhempia, en tiedä. Vanhukset on kuitenkin ihania ainakin kaikki, mitä minä olen kohdannut.

Me kuitenkin aluksi mentiin Kiian kanssa kattamaan pöytä, koska niillä oli ruokailu piakkoin. Siinä pöydässä oli istumassa pari vanhaa miestä, ja he siinä heittivät joitain hauskoja vitsejä. Oli ainakin hauskaa niitä astioita viedä siihen pöytään!


Seuraavaksi me päästiin lukemaan lehteä jo kohta 97-vuotiaalle mummolle! Tää tais kuitenkin olla se paras kohta koko ajasta siellä vanhainkodilla, vaikka luulen, että me ei luettu kaikkia kohtia siitä lehdestä, mitä se mummo halusi. Hänellä oli huono kuulo, joten yritettiin lukea kovemmalla äänellä, mutta aina välillä se ääni tais laskea. Myöskään itse hän ei voinut lukea, koska hänellä oli myös huono näkö. Viimeisenä me kuitenkin päästiin moppaamaan lattioita, joka oli myös tosi kivaa! Varsinkin mun äiti tietää sen, että en oo mikään paras siivoomaan, tai että se ei ole mulle oikein mieleikästä puuhaa, niin joskus siivoaminen on ihan kivaa ja joskus ei. Joskus saan sellaisia inspiraation puuskia siivoamiseen, ja sitten onkin yhtäkkiä koko kämppä siivottu suurinpiirtein lattiasta kattoon! 


Heh, tällä hetkellä mun pitäisi olla lukemassa matikan kokeeseen (oikeastikko?), mutta täällä mä vaan väsäilin teille postausta. Kuitenkin, hyvää loppuviikkoa just sulle! <3


2 kommenttia:

Kaikenlaiset kommentit on tervetuleita! Otan vastaan myös rakentavaa palautetta! :3